måndag 20 oktober 2008

Höstträd

På våren och sommaren blir jag avunsjuk på alla som har hus för att de har sina egna fina trädgårdar. Det är en ganska naiv avundsjuka eftersom det enda jag vet om växter är att de är fina men jag har ingen aning om vad de heter eller hur man tar hand om dem. Det som lockar mig med trädgårdar är att få fram det vackra, att planera, designa men så fort jag börjar tänka på allt jobb och hur mycket det kostar så är tanken på trädgård inte längre så lockande. När jag tänker efter är det härligt att bara få vara betraktare. Det är rätt skönt att lämna över ansvaret till dem som verkligen kan och vet, till dem som kan planera en vacker trädgård eller innergård som är fin och spännande alla årstider.



1 kommentar:

Thomas sa...

Det där med trädgård är överreklamerat ;)

Blog Widget by LinkWithin