torsdag 30 juni 2011

Mera makro

Igår var vi hemma hos goda vänner och grillade. Självklart hade vi med makro-objektivet och kameran vandrade runt. Våra vänner provade vår kamera och vårt objektiv och vi provade deras vilket resulterade i att vi fick tillbaka en kamera full med fina bilder men som man inte kan ta åt sig äran för. De andra var duktiga på att ta makrobilder medan jag själv mest dokumenterade maten och sällskapet. De flesta hade tagit bilder på en mycket vacker blomma som stod mitt på bordet. 

Fredriks bild på den vackra blomman

Thomas eller Tinas bild av blomman

Tina eller Thomas bild av blomman

Tinas bild
 Våra vänner har ett spännande träd på tomten. Det ser ut som en tall men färgen på barren är mer som en silvergran. Jag har försökt kolla upp vad det är för träd, det närmsta jag kommer är Coloradogran men jag tror inte att det är det ändå. Mycket vackert iallafall - men min bild på det blev rätt tråkig, särskilt i jämförelse med alla andras fina makrobilder.
Min tråkiga icke makrobild

Inga kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin