fredag 30 januari 2009

Springsteen

Nej nu har högerkanten blivit alldeles för stökig så jag måste rensa upp lite men jag hatar att slänga så för er som ivrigt läser högerkanter - för er blir det repris just nu.


Vi var ju i Göteborg och såg Bruce Springsteen förra året och då spelade han en låt från skivan the River, Drive All Night - Göteborg 2008:




Innan den här konserten tyckte jag att Bruce Springsteen gjort ett par bra låtar på 80-talet men sen var det inte mer med det. Fredrik har kämpat för att få mig att uppskatta Springsteen lika mycket som han (och det är nog en omöjlig uppgift ) och efter konserten förstod jag vad han menar med magisk.


Jag började kolla upp bossen och hittade ett klipp från Köpenhamn inspelat någon gång på 80-talet. Springsteen skulle spela på kvällen men den här dagen var han ute och promenerade på Köpenhamns gator när han upptäckte en gatumusikant som spelade hans sånger. Springsteen frågade om han fick sjunga. Här är min Springsteenfavoritsång - I'm on fire:




Så hittade jag den här från 1978:




För den som blev nyfiken och vill veta mer om Bruce Springsteen:
Springsteens Hemsida


Mer om Springsteen

Inga kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin