lördag 21 mars 2009

Ensamfest

En av Fredriks bästa vänner ska gifta sig så nu är han på svensexa och jag är ensam hemma. Klart jag också kunnat gå ut men idag har jag bestämt mig för att ha ensamfest med plockstädning. Hur kan ordet städning och fest finnas i samma mening? Det kan faktiskt funka.

Så här gör jag:

Jag börjar med att hitta skön musik. Idag börjar jag med Josh Ritter (om du vill kolla in Rosh Ritter på My Space så tryck här). Kom precis på att jag ljög när jag sa ensamfest - vår älskade katt Sture (om du vill kolla in hans blogg trycker du här) är ju också här och gör mig sällskap, särskilt när jag spelar hans favoritmusik. Det finns två artister han älskar, den ena är Ryan Adams (om du vill kolla upp Ryan Adams på My Space så trycker du här) och den andra är Josh Ritter. Han har legat och sovit i min säng hela dagen men så fort jag satte på skivan med Josh Ritter kom han och satte sig i soffan mellan högtalarna - ibland sätter han sig alldeles vid den ena högtalaren och man tycker att han skulle vara känslig för hög musik men icke. Hur som helst är det med skön musik jag börjar mina ensamfester.



Så myser jag omkring från rum till rum hela kvällen, plockar lite här och där, fastnar i gamla brev, minns, omorganiserar eller slänger.

Om ett par timmar kommer jag att öppna en flaska vin...paus...ok, inte om ett par timmar - öppnade den nu..., och äta en räkmacka. Till efterrätt blir det glass och en massa choklad. Åååååh, vad mysigt vi ska ha det, Sture och jag. Om jag känner för det kanske jag klipper mig eller gör mig en ansiktsmask och tar en lång, lång dusch.

Klart att vi hade kunnat ha det så här mysigt med Fredrik också men idag har jag sett fram emot att få vara lite ensam och bara vara.

Inga kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin