fredag 26 september 2008

Filmkväll

I lördags hade jag och min syster en skön videokväll. Vi hade hyrt två filmer som hette "Försoning" och "The Darjeeling - Limited"


Försoning var nog en av de tråkigaste filmer jag någonsin sett och då tillhör jag inte dem som måste se action, kan absolut uppskatta en lång och "tyst" film. Jag kände ingenting för karaktärerna (de fick skada sig eller dö bäst de ville - inga tårar på mina kinder) och de hade försökt sig på att göra en vacker film men det "vackra" blev bara blekt och krystat.
The Darjeeling - Limited - tycker jag om för att den var skönt speciell. De hade kunnat arbeta lite mer med handlingen innan de satte igång att göra filmen men bildspråket var både vackert, komiskt och genomtänkt. En roadmovie på tåg.
När man ser två filmer efter varandra har man inte tid att laga mat...en sån kväll skämmer man helst bort sig med hämtmat. Vi åt chiliburgare från restaurangen Any Time.


För den som inte gillar stark mat kan jag knappast rekommendera chiliburgaren men till alla er andra måste jag säga : SUPERGOD! Man får en stor portion (orkade inte äta allt) för 79kr.


Tack syster för en mysig kväll!


Länkar om du vill veta mer:


Försoning


The Darjeeling - Limited -(på engelska)


Any Time

Inga kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin