tisdag 16 september 2008

Malmö


Jag är tillbaka i Malmö sen ett bra tag, Fredrik kommer då och då men spenderar den mesta tiden i Stockholm några månader till. Har varit dålig på att skriva men ska bli bättre, tror jag behövde lite tid för att komma tillbaka till vardagen.

När jag kom hem till Malmö kändes det ett tag som allt var emot mig, allt elektriskt iallafall, lampor, diskmaskinen och tvättmaskinen slutade fungera. Efter några dagar fungerade diskmaskinen igen, efter ytterligare några dagar fungerade en lampa och efter ytterligare några dagar fungerade en annan lampa - mysko! Det är bara tvättmaskinen som inte vill ge sig så jag MÅSTE ringa reparatören för de har satt igång med renovring av tvättstugan så för tillfället får man snällt gå över gatan till en annan gård och låna deras tvättstuga Förstår inte varför man får såna perioder när allt ska vara så omständigt. Fast det rör ju sig bara om småsaker och då ska man ju inte klaga (hmmmbff!!!!!!!).


Förra veckan hade vi några varma dagar då man kunde gå i kortärmat men nu tror jag hösten är här för att stanna, tack och lov har det inte satt igång att storma än. För den riktiga hösten i Malmö innefattar kraftig blåst och storm och så håller det på till maj då sommaren kommer poff bang bom! Vinter och snö? Jo, vi brukar ha en snödag den 19:e november och en till den 21: a eller 27:e december och några dagar efter varandra i jan el. feb men det töar efter en timme och sen fryser det på och blir isande isbana. Jag inbillar mig att hösten och vintern är mycket lugnare och vackrare i Stockholm men om det stämmer eller inte får Fredrik berätta. Hittills verkar det varit mycket kallare och gråare i Stockholm.

Inga kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin