torsdag 20 augusti 2009

Min gitarr

I början av Fredriks och mitt förhållande fick jag en gitarr av Fredrik i julklapp, då jag någon gång nämt att jag ville lära mig spela gitarr. Samtidigt köpte han en till sig själv så vi kunde lära oss tillsammans. Vi lärde oss ett par lätta sånger och sedan blev det plötsligt inte så mycket mer. Vi pratar ofta om att ta fram dem igen, och gör det med några månaders mellanrum men då har vi glömt allt vi lärt och måste börja om från början igen. Någongång, ja någongång så SKA jag lära mig...

Även om de för tillfället står så gott som oanvända och samlar damm så är gitarrer otroligt vackra och det var därför jag valde att ta ett foto på min gitarr som bidrag till veckans Torsdagsfoto där temat är musik.


13 kommentarer:

Birgitta sa...

Gillar verkligen din tolkning av musiktemat med bilden av denna gitarr. Snyggt!
Träning ger färdighet och tillslut sitter det i ryggmärgen ;)

ღ Fotorutan ...ღ sa...

Kul med instrument om man kan hantera dem vilket jag inte kan.

Tack för kommentaren hos mig.
Cittra är den fyrkantiga lådan och det andra tror jag är en typ av banjo inte helt säker.
Ha de gott!

annalarssonphotography sa...

Snygg bild!!

Ha en fin dag :)
Anna

anemonen sa...

Mycket mycket snygg bild på temat. Konstnärligt och intressant. Ps ordverifieringen idag blev ingeru som är och var mina initialer:D

Nettan sa...

Snygg bild på temat!
Vacker med din gitarr....

Ha det bra // Nettan

Marie sa...

Riktigt fint foto med en mjuk soft ton. Gillas mycket!

Anonym sa...

Superfin bild blev det. Helt fantastisk faktiskt :)

Instrument är vackra.

Thomas sa...

Härlig komposition och snygg oskärpa där det ska vara oskärpa. mycket stämmningsfull.

christina sa...

Jätte snyggt fotat och jag håller med dig. Det är vackert med gitarrer!

Mitt instrument är förmodligen spelbart men inte av mig, därför prydnad.

/christina

Kerstin sa...

Mycket snyggt fotat. Gitarrer är tacksamma fotoobjekt. Så vackra.
Ha en fin fredag.

ormbunke sa...

Det är aldrig försent att fortsätta att lära sig.Har två barn som spelar och sjunger och de underhåller oss ofta. Fin bild men hade du inte skrivit att det var från en gitarr så hade jag svårt att gissa. Men det handlade ju om musik.Ha en bra helg. Anita

Charlotta sa...

Tack för din kommentar. Du hade ju varit snäll att skriva redan i rubriken vad ditt foto föreställde, så jag behövde inte tveka. Det var riktigt blankt och läckert. Jag hade en leksaksgitarr i tankarna först, men den var så dammig så det blev inte snyggt på bild.

Anna sa...

Hej! Du har en bra blogg :) Och att spela gitarr är verkligen jättekul! Så jag tycker verkligen du ska lära dig mer om det! :) Fin bild du har tagit på gitarren också! :)

Blog Widget by LinkWithin