tisdag 22 juli 2008

FIN väska

Häromdagen var vi på PUB och handlade...eller... ja, Fredrik handlade och jag tittade. Vi var inne på ett ställe som hade världens största provrum (jag har kanske inte sett så mycket men...). Man kunde ha en liten fest där inne.



Vi fick hjälp av en härligt go tjej och Fredrik hittade till slut ett par fina jeans.
Några dagar senare kom han hem och visade ett jättehål i bakfickan, dåligt sydda, så vi gick tillbaka till affären och de sa att de skulle gå ner till skräddaren och få dem sydda. De tog Fredriks telefonnummer och skulle höra av sig när det var klart. Vi tänkte att det nog inte skulle ta så lång tid och började titta runt i afären.

De hade 80% rabatt så vi tänkte att vi kanske kunde göra ett klipp. Då såg jag den! Jag som i vanliga fall inte intesserar mig för väskor, tycker att 99 av 100 är fula, jag såg den finaste, sötaste, snyggste väska som någonsin tillverkats.

Jag tittade först inte på priset, tänkte att om det är 80% rabatt så... Allt stämde med väskan tills jag äntligen tittade på priset – 4795kr. Oj! Räkna, räkna, räkna!!! Okej, 80% rabatt och räkna, räkna, räkna, kanske, om jag inte köper något annat under sommaren och räkna, räkna, räkna...

Jag bestämde mig, den var så fin och den var ju ändå billig med tanke på vad den hade kostat.

- Men det kanske inte är rabatt på väskorna, sa Fredrik.


- Neeeej, det kanske det inte är, sa jag drömmande, ser du vad det står på skylten där borta?

Vi började gå mot skylten där det stod om rabatten, jag med väskan i ett säkert grepp.

- Det är INTE rabatt på väskor!!!, skrek en äldre anställd som dök upp från ingenstans.

Hon tittade på mig uppifrån och ner när hon passerade mig och plötsligt var jag en liten grisflicka från landet som både stank dynga och var hopplöst klädd. Klart hon såg på mig att jag inte hade råd med DEN!

Jag tittade på väskan och grät innombords innan jag varsamt satte den ifrån mig.

Fredriks byxor är fortfarande inte klara – hur lång tid kan det ta?

Länk om du vill veta mer:




Inga kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin