torsdag 31 juli 2008

Det finns gott kaffe!

Fredriks byxor låg snällt och väntade på honom på PUB. Det var någon som varit sjuk och någon annan som glömt att ringa honom.

Fläkt hittade vi på OnOff för 149 kr! Underbart! Vi köpte bara en men vi skulle nog behövt 37. Jag tar blomsprutan med iskallt vatten, sprutar ner hela mig och ställer mig framför fläkten.
Så i lördags när vi hämtat Fredriks byxor upptäckte vi plötsligt ett litet hål i väggen, ett take away café på Drottninggatan, titta på bilden och försök hitta ett litet In 'n' out café (ett bord utanför). Vi måste gått förbi hundra gånger och aldrig tänkt på det och helt plötsligt läste vi båda ZOEGAS, stannade, tittade på varandra och stegade självklart in.


- Det FINNS gott kaffe i Stockholm!




Sedan finns det ju Wayne's coffee lite överallt - med sin egen goda blandning.



Himlen är vacker ikväll!



Min mormor sa alltid:


- Kvällsrött - Morgonblött!


Sedan har jag hört liknande av en italienare fast betydelsen var tvärtom (Samma grabb sa förvisso: Har man gjort 30 kan man lika gärna göra 31!, som ett italienskt talesätt).


Jag försöker se himlen som röd för jag är så trött på värmen och behöver lite regn men nej... inte är den himlen röd inte!


Suck och pust!!!


.


Länkar för den som vill veta mer:


On Off


Zoegas


Wayne's coffee


Italienska talesätt

2 kommentarer:

Lilla Eken sa...

Då ska jag testa Waynes kaffe då. Har aldrig gjort det.
Gnisslar eran fläkt också? Våran gör det... Jag har kommit på det skönaste, jag ställer den under bordet så att den blåser mot benen och fötterna. :-)

Nu har jag en liten utmaning åt er i sommarvärmen, om ni vill. Litet annat att tänka på än hettan. Den ligger på min blogg.
Kram/I.
PS. Tror inte man måste skicka den vidare alls egentligen, om man inte vill?

Susanna sa...

Jag blir så lätt varm om fötterna så det var ett bra tips. Inget gnissel i fläkten än - det kommer nog om några dagar (eller så börjar den brinna för den är på dygnet runt).
Tack för utmaningen! Ska bli kul - men det blir nog först om några dagar - vi har främmande ända från Helsingborg över helgen.
/Susanna

Blog Widget by LinkWithin