lördag 26 juli 2008

Solen steker

Solen steker och vi borde ligga och lata oss vid vattnet men istället har vi uppdrag på stan. Fredrik har fortfarande inte hört något om sina byxor så vi får gå till PUB och se vad som hänt med dem. Nästa grej på schemat är: FLÄKT!

Jag avskyr fläktar - de snurrar bara runt gammal skitig luft men inser att det är ett måste om vi ska överleva sommaren i den här lägenheten. Vi bor i en bastu! När man stiger ut ur duchen är man blöt av svett mer än vatten. Om du ska skaffa en lägenhet som inte är genomgående se till att den inte ligger i söder med solen gassandes HEEEEEELA dagen! Öppna alla fönster du vill - INGET händer! Kul med fin utsikt när man måste ha persiennerna nerdragna hela tiden!

Välkommen fläkt!

3 kommentarer:

Concinnus sa...

Hmm... jag har snöat in helt på Jeff Buckley's Hallelujah jag, den går varm i I-poden. KG blir snart tokig på mig.

Vilken otur ni haft med både shopping och fika i Stockholm. Jäkla skitstad!! :-D

Iann

Concinnus sa...

PS. Jo det där med kaffe förresten. Det är nästan odrickbart här i Katrineholm. Hur vi än trixar med kaffesorter och olika styrkor när vi brygger så smakar det apa. Det första vi gör när vi kommer hem till Stockholm är att brygga en stor kanna kaffe och sen dricker man första koppen låååångsamt, med djuuupa suckar av välbehag. (Och Löfbergs Lila går INTE ihop med Stockholmsvattnet, begriper inte varför så många fik använder det?? Är de sponsrade eller? Borde inte vi kunder få kaffet gratis då?)
Zoega är bäst till Stockholmsvatten. Lita på mig. (Och av Katrineholmsvatten går det inte ens att göra gott te.)

Vana med andra ord. Man tycker det är gott som man är van vid. Eller?

Susanna sa...

Ha, ha, skönt att höra att vi inte är ensamma om att inte gilla Löfbergs lila! Men vi har faktiskt lyckats hitta ett och annat ställe som serverar gott kaffe :-) Trist att det blir så dåligt i Katrineholmsvattnet :-(
Border utmana kaffesorterna att lyckas göra det bästa Katrineholmskaffet!
Fredrik sa till mig igår: - IDAG ska vi INTE lyssna på Hallelujah!
Ok!, sa jag. Sen gick han hela dagen och sjöng på den, försökte låta som Jeff Buckley men...
/Susanna

Blog Widget by LinkWithin