söndag 17 augusti 2008

Förstår inte...

Idag gråter mitt hjärta för stackars osyldiga djur. Ibland mår man bättre av att inte läsa nyheter, idag är en sådan dag. Läste först hur de plågar björnar i Kina för att utvinna potensmedel av deras galla. Strax efter läste jag om en utekatt som blivit utsatt för tortyr av okänd människa/människor och var tvungen att avlivas på grund av de svåra skadorna. Vad är det för människor som tror att de är Gudar och skadar andra levande varelser på det här sättet? Jag önskar dessa människor allt ont i världen! Ja, jag gör verkligen det - jag tror att om en människa väl kommit till det stadiet att de njuter av en sådan handling, då finns ingen återvändo, då blir det bara värre och värre. Därför önskar jag att dessa människor råkar ut för så mycket dåligt att de varken har tid eller kraft att ens tänka tanken att skada någon annan varalse!


Ja, idag är jag riktigt arg och mitt hjärta gråter!


Länkar om du vill veta mer (OBS! Hemsk läsning!)

Björnarna i Kina
Katten Miffos hemska öde

Inga kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin