tisdag 5 augusti 2008

Waldemarsudde



När jag var liten och första gången kom til Waldemarsudde blev jag stormförälskad. Jag ville också bli konstnär och måla lika fina tavlor som prins Eugen, Zorn och alla andra som hängde på väggarna där. Nu blev det inte riktigt så men varje gång jag varit i Stockholm sedan dess har jag sett till att komma till Waldemarsudde, inte alltid för att titta på konst utan oftast nöjer jag mig med en promenad på den gröna udden.

I år har vi varit där två gånger. Waldemarsudde firar 60 år och är definitivt värt ett besök för den som gillar svensk konst från början av 1900-talet.










Och för den som är fikasugen finns café Ektorpet.





Oj, nu börjar bloggen bli en turistbroschyr, det var ju inte riktigt meningen....men visst är Sverige fantastiskt!


Länkar om du vill veta mer:

Waldemarsudde

Inga kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin