söndag 5 april 2009

Lite sol, lasagne och Freddes Outfits

Som nästan varje söndag var Fredrik och handlade nybakat bröd till frukost och när han kom hem väckte han mig med orden:
- Det är fantastiskt väder, ännu finare än igår!
Linne och kortbyxor var min första tanke men när jag kom ur sängen och tittade ut förstod jag inte vad han pratat om för himlen var täck av moln. Solen tittade fram en stund på eftermiddagen men inte alls som igår när det nästan var sommarvärme.

Sen gjorde vi lasagne men jag misslyckades med ostsåsen. Fick för mig att testa att göra såsen med matlagningsyoghurt men osten skar sig direkt med yoghurten. Trist men det smakade bra ändå.


Fredrik är ingen lasagneälskare så för att kompromissa blandar vi vegetarisk lasagne med vanlig. Över lagret med köttfärssås lägger vi hackad spenat vilket gör att lasagnen blir saftig och hade det inte varit för att jag gillar smaken av ost så hade man kunnat hoppa över ostsåsen.

Som du har märkt för länge sen så är det inte så ofta som Fredrik gör inlägg på den här bloggen, även om vi har den tillsammans. Kanske har han inte kännt sig så bekväm i bloggvärlden eller så har han tyckt att den här bloggen ganska snart togs över av mig (var inte min mening i så fall). Hur som helst, från och med idag har han iallafall en ny, alldeles egen blogg.
Bloggen hittar du här:


Inga kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin